8 Nisan 2017 Cumartesi

GEÇTİĞİM YOLLAR

Ben izmir doğumluyum hala gezmediğim yerleri olan koskoca bir şehirde yaşıyorum o yüzden il izmirden başlamak istiyorum. Coğrafyayı sadece yazılı kaynaklardan tanıyamayız. Çok gezen mi bilir çok okuyan mı? Bence okuyup gezdiği yolları bilinçli şekilde gezen. Sizlere gezdiğim yolların coğrafi özelliklerinden bahsedeyim.

 İZMİR


İzmir Ege'nin incisi olarak bilinir. Türkiyenin üçüncü büyük şehiridir.Doğal güzelliği ve gelişmişliğiyle göz kamaştıran cıvıl cıvıl bir şehir. Bir yanda tarihle iç içe geçmişliği bir yanda doğallığıyla turistlerinde gözdesi. İzmir'in batısında denizi, plajları ve termal merkezleriyle Çeşme Yarımadası uzanır. Antik çağların en ünlü kentleri arasında yer alan Efes, Roma’nın imparatorluk devrinde dünyanın en büyük kentlerinden biriydi. Tüm İyonya kültürünün zenginliklerini bünyesinde barındıran Efes, yoğun sanatsal etkinliklerle de adını duyuruyordu. Bu maksatla da bu şehre "Güzel İzmir", "Eski İzmir" ve "la Perle de l'Ionie" (İyonya'nın İncisi) deniyordu. Tarihten beri bu tanımlarla yıllar sonra şehrin sıfatı hâline gelmiştir


İKLİM


En yüksek sıcaklıklar özellikle temmuz ağustos ve eylül aylarında görülür. En yüksek sıcaklık rekoru 43,0 °C'dir. Ortalama sıcaklık. Ortalama en yüksek sıcaklık,  22,6°C .En düşük sıcaklık rekoru  −11°C . En soğuk aylar kasım, aralık, ocak şubat ve mart olmaktaıdr.Ortalama yağış, mm  aylara göre,   114,8     104,7     79,3     46,3     25,7     9,8     6,0     4,0     22,1     52,5     105,8     130,8     701,8'dir. Kış ayları bol yağır alır.





Gittiğim yerlerleri şeritledim. Aşağıdaki haritada gösterdim :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder